måndag, april 29, 2013

DISTORTION FAITH #3

DISTORTION FAITH #3
[Zine, A5, 36 sidor, engelska]
Jag läser nästan aldrig zine längre, det kanske jag skriver varje gång jag recenserar ett förresten, har ingen lust, inget kli i fingrarna. När jag läser DxF's matiga sidor så vet man dock att man får redan på det som man vill veta. Av 3:an's innehåll gillar jag Makabert Fynds-turnérapport och Warvictims studiorapport mest tillsammans med intervjuerna med Utanförskapet, Kronofogden och Nü-klé-er Blast Suntan. Relativt välkomponerade intervjuer, det är väl egentligen den jättelånga intervjun med franska Hondartzako Hondakinak som jag inte pallar med, alltför matig för min smak, jag hinner dock fatta tycker för bandet innan jag lessnar, ska kolla upp om jag kommer ihåg. Även Sörling, Skizophrenia och D-Clone intervjuas. Inga recensioner, inga låtsnack, inget krångel och lättöverskådlig layout. Helt klart läsvärd, skaffa om du har intresse för nutida distmangel.

Inga kommentarer: