tisdag, april 16, 2013

CRUTCHES – D-beat Tsunami EP 7”

CRUTCHES – D-beat Tsunami EP 7”
[Not Enough, NER032]
Jag har aldrig varit intresserad utav inspelningsteknik, förstärkare eller distpedaler, inte förrän nu (langa över teknisk info för guitar please). D-Beat Tsunami är inspelad på en Tascamkassettporta och fyfan vilket jävla gött klassiskt gitarrljud som Crutches bjuckar på. Ljudet känns daterat till runt 92-94, en guldålder för speciellt amerikansk vevhardcore, blir till att leta på en sån här pryl och rigga upp i källarn! Åter till musiken, nu har jag inte lyssnat på demon dom släppte på ett tag, men jag får i alla fall för mig att det inte går lika fort här på debut-ep'n. Gillar helheten, men jag tycker att trummorna låter lite konstigt ibland på 'Självutskitna', om det sackar eller om det är jag som bara uppfattar det så, är jag inte helt säker på. Hade gärna sett lite mera vevriffande, men man får ju suga åt sig det kaos som bjuds, för Crutches bjuder fortfarande på kaos och oordning. D-beat Tsunami innehåller 4 spår och det är B-sidan med introt/instrumentalen 'Kaos' och 'Rännstenssjälarna' som jag går igång mest på. Gött ljud, bra sång, låtmaterialet lämnar väl egentligen lite att önska men energi, ljud och engagemang väger upp i fallet Crutches.
http://crutches666.blogspot.se/

Inga kommentarer: