tisdag, februari 26, 2013

SUFFER THE PAIN – The Last Massacre - MC

SUFFER THE PAIN – The Last Massacre - MC
[Krig Tejps]
Ny låtar men annars är det mesta sig likt i Suffer the Pain-lägret. Det är fortfarande punk och gammel(black)metal-mangel som gäller, inga överraskningar och det känns tryggt. Jag gillar det lite ”ofeta” men ändå vassa /sågiga gitarrljudet som jag förknippar med det tidiga nittiotalets glada dagar. Har inget att invända i mot, det enda som jag reagerar på är att om man ska vara lite sur och grining så tycker jag att de ”ljusa riffen” är lite för catchiga/glada, speciellt på A-sidan, man vill ju se onda troll i skogen inte halvonda. Det är dock just dom slingorna som jag kommer ihåg, hmm. Annars går det undan som vanligt även om B-sidan (som jag upptäckte just nu när jag skulle börja skriva det här) bjussar på lite halvtunga intron. Är du ute efter metalpunk, som inte överdoserar metal och gitarrrunket för mycket utan som leverar renset ska du spana in.
sufferthepain.blogspot.com
Hittade den här videorecensionen, rätt lustig, det där med Neurosis är jag inte alls med på, hehe.

 

Inga kommentarer: